Faciliteter
Naturskolen Tømmerhuset er indrettet som en moderne natur-lejerskole, som skal kunne fungerer hele året uanset om det er varm sommer eller frysende vinter med sne overalt.

Af faciliteter i Naturskolen Tømmerhuset kan nævnes:
• Stort alrum på 50 kvm til undervisning.
• Moderne køkken.
• Stor garderobe.
• Vaskerum med tørreskab, vaskemaskine og tørretumbler.
• Handicap toilet- og bad.
• 2 alm. badeværelser og 2 toiletter.
• 2 små soveværelser til lærerne.
• Sovesal med 8 dobbelte køjer og 8 enkeltkøjer. I alt 24 sengepladser.
• Gulvvarme og brændeovn til den kolde årstid.
• Stor udendørs grill
• Soveplads til 24 i Gl. Brændehus under shelter lignende forhold

Området omkring Naturskolen
Ved siden af Naturskolen Tømmerhuset befinder Det Gl. Brændehus sig. Det gl. Brændehus blev tidligere anvendt til tørring af brænde. Derfor er alle sidder på bygningen med granrafter hvorimellem luften frit kan passerer. Bygningen der har et grundareal på ca. 240 kvm. er opdelt i 3 sektioner.

• 1. sektion er forbeholdt til overnatning for dem som har lyst til at høre naturens lyde uforstyrret om natten.
• 2. sektion anvendes til opbevaring af inventar til Naturskolen.
• 3. og 4. sektion anvendes til udendørs naturformidling.

Omkring Tømmerhuset og Der gl. Brændehus er der en eng og et skovareal på ca.70.000 kvm., hvor børnene afhængigt af årstiden frit kan færdes.